با گرم شدن هوا سر و کله حشرات هم پیدا می شود. مگس، پشه و ...ناقل بیماری هستند و با خود بیماری را به فضای داخل خانه ها می آورند. نصب توری پنجره برای جلوگیری از ورود حشرات بسیار رایج است. شکل و ظاهر توری های پنجره در مقایسه با چند سال گذشته تغییرات زیادی داشته است. امروزه بحث زیبایی شناسی در کنار کاربری ساده برای انتخاب توری پنجره مورد توجه خانواده ها قرار دارد. توری پلیسه ای یکی از زیباترین تجهیزات برای پنجره است که مانع ورود حشرات به داخل منزل می شود. توری پلیسه بخشی از دکوراسیون نما و حتی داخل ساختمان است. قیمت توری پلیسه ای دغدغه اصلی خریداران است که در این مطلب به آن پرداخته می شود.
توری پنجره پلیسه
کارایی توری های پلیسه ای درست همانند توری های قدیمی آلومینیومی و یا پارچه ای است. در واقع هم توری های قدیمی و هم توری های شکیل و مدرن برای جلوگیری از ورود حشرات به فضای داخل خانه استفاده می شوند. تفاوت اصلی در جنس و ظاهر توری است. توری پلیسه ای از جنس پلی استرین است که در یک فریم آلومینیومی کار می شود. مقاومت و ماندگاری این ساختار در شرایط آب و هوایی مختلف، بسیار بالاتر از توری های قدیمی است. این توری شکیل قابلیت جمع شدن را دارد درست مثل پرده پلیسه می توان توری را از چپ به راست و یا راست به چپ با توجه به نحوه نصب، جمع کرد. این ساختار به این زودی های خراب نمی شود و در واقع امکان آسیب به توری پنجره پلیسه تقریبا وجود ندارد.
 
 توری پلیسه ای را کجا نصب کنیم؟
اگر نام توری آکاردئونی را شنیدید منظور همین توری پلیسه است. این محافظ حشرات در موقع جمع شدن مثل ساز آکاردئون جمع می شود و همین باعث شده تا برخی فروشندگان نام توری آکاردئونی را برای توری انتخاب کنند. محدودیتی در نصب توری پنجره پلیسه وجود ندارد. انواع پنجره های بزرگ و کوچک را می توان با این توری به خوبی تجهیز کرد. علاوه بر پنجره ها قابلیت نصب توری روی درب ورودی، درب تراس و بالکن، وردی پاسیو و هر جای دیگری وجود دارد. اگر به زیبایی و دکوراسیون منزل اهمیت می دهید انواع توری های مدرن با طراحی زیبا را جانشین توری های قدیمی کنید. توری پنجره الزاما یک ساختار زشت و بد ترکیب ندارد و می تواند در زیبایی دکوراسیون هم تاثیر داشته باشد. نصب توری درب و پنجره ارزان ترین راه برای حفظ بهداشت فضای داخل و جلوگیری از ورود حشرات است.
نصب توری پلیسه ای
این توری در دو نوع افقی و عمودی تولید می شود. به طور معمول توری های عمودی برای پنجره هایی نیمه و کوتاه تر تناسب بیشتری دارد و توری پلیسه ای افقی بر روی پنجره های بزرگ و با ارتفاع زیاد نصب می شود. قابلیت جع شدن این پرده زیبا موجب شده تا توری تاشو هم به نام های آن اضافه شود. اگر چه توری متحرک و جمع شونده است اما فریم و قاب توری کاملا ثابت و بدون حرکت است. توری های لولایی تفاوت زیادی با این توری های مدرن دارند.، فریم پلیسه ای روی انواع پنجره ها قابل نصب از سمت راست یا چپ است. به این ترتیب امکان انتخاب با توجه به سلیقه و قابلیت دسترسی برای نظافت، بیشتر است.
 
انواع توری پلیسه ای
این توری در نوع تک فریم و دبل فریم تولید شده است.
توری پنجره تک فریم
فریم این توری از آلومینیوم و جنس توری از پارچه مخصوص است. توری توسط ریل هایی که در پایین قاب کار شده قابلیت جمع شدن به یک طرف را دارد. وقتی پنجره ها بسته است و یا قصد تماشای مناظر بیرون را دارید می توانید توری را در یک طرف جمع کنید.
توری پنجره دبل فریم
در توری دبل فریم پلیسه ای امکان باز کردن و تعویض توری ساده تر است. بدون اینکه لازم باشد تا پیچ یا بست فریم باز شود می توان توری را تعویض کرد. در واقع توری به راحتی از جایگاه خود خارج می شود.
مزایای نصب توری آکاردئونی
این توری بسیار چشم نواز است و دید بیرون پنجره را کور نمی کند. با نصب توری پنجره آکاردئونی یا همان پلیسه ای های زیبا، برخلاف توری های آلومینیومی، دید کامل از فضای بیرون را خواهید داشت. اصلی ترین کاربری توری پنجره اینست که از ورود حشرات جلوگیری کند. اگر نصب توری توسط افراد حرفه ای انجام شود به طور کامل جلوی ورود حشرات گرفته می شود. علاوه بر آن توری پنجره تا حدود بسیار زیادی از ورود گرد و غیار به داخل منزل هم جلوگیری می کند. توری پلیسه ای مناسب هر آب و هوایی است و به سادگی تمیز می شود.
 
 

توری پلیسه ای پنجره