پنجره دو جداره مشهد

دسته بندی پنجره قطعات 

فریم پنجره

منظور از انواع مدل، جنس قاب یا فریم پنجره است. فریم‌ها در انواع چوبی، آهنی، آلومینیومی، آلوود، pvc و upvc در بازار موجود هستند.

پنجره دو جداره مشهد

شیشه پنجره

شیشه نور را از خود عبور می دهد و جلوی ورود آلودگی هوا و باران و برف و بسته به نوع آن، جلوی آلودگی صوتی را نیز می گیرد و در انواع تک‌جداره، دوجداره و هوشمند و… تولید می‌شود. امروزه شیشه دوجداره رایج‌ترین آن‌ها است.

یراق آلات

وجود یراق‌آلات به نحوه باز و بسته شدن پنجره بستگی دارد. در مدل‌های کشویی، دوطرفه، کلنگی، محوری و… یراق آلات متفاوتی به کار برده می‌شود.

در طراحی ساختمان‌های امروزی، پنجره‌ های دوجداره کاربرد زیادی دارند، البته تنها مزیت این پنجره ها صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی نیست. پنجره های دوجداره آلومینیومی، علاوه بر کیفیت و کارایی، عامل بسیار مهمی در زیبایی خانه‌ها محسوب می شوند. پنجره های دوجداره مدرن؛ مدل‌ها و تنوع بسیار زیادی دارند مصرف کننده این محصول، بنا به سلیقه و بودجه خود می تواند مدل متناسب با ساختمان را انتخاب نماید.

پنجره دو جداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی یا ریلی مانند پنجره‌های آلومینیومی است. این پنجره‌ها از هر دو طرف قابلیت باز شدن و حرکت روی ریل دارند. ویژگی مثبت پنجره‌های دو جداره کشویی این است که هیچ فضایی در داخل خانه اشغال نمی‌کنند و اهل منزل با مشکل گیر کردن پرده ها به پنجره نمی‌شوند.

پنجره دو جداره ثابت

پرکاربردترین، ساده‌ترین و کم خرج‌ترین مدل پنجره دوجداره؛ پنجره دو جداره آلومینیومی ثابت است. به جز کاهش هزینه‌ها و سادگی‌ این مدل، به دلیل ثابت بودن نیز از همه‌ی انواع دیگر بازده بالاتری دارد. این پنجره‌ها به هیچ مکانیزمی برای باز و بسته شدن نیازی ندارند و عایق‌بندی صوتی، حراراتی و گرد و غبار را به خوبی انجام می دهند.

پنجره مشهد

پنجره دو جداره دو حالته

این نوع پنجره‌ها به نسبت، پنجره‌های پیشرفته‌تری هستند. این مدل پنجره دوجداره از دو جهت افقی و عمودی، بر روی دو محور افقی و عمودی فقط با یک دستگیره باز می شود. علاوه بر زیبایی این مدل پنجره دوجداره، از کیفیت و امکانات خوبی هم برخوردار هستند و امنیت بسیار بالایی دارند، یراق‌آلات مورد استفاده در آن نیز بسیار مقاوم و پیشرفته‌اند.

پنجره دو جداره مدل سایه بانی

پنجره دوجداره سایه‌بانی، بیشتر در سرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله‌ها و نورگیرها استفاده می شود. این مدل پنجره دوجداره، تنها بر یک محور افقی باز و بسته می‌شود. این پنجره از بالا یا از پایین، یا به داخل یا به سمت خارج باز می شود.

پنجره دو جداره تک حالته

پنجره‌ های دوجداره تک حالته روی یک محور افقی باز می‌شوند و به صرفه هستند.از دیگر خصوصیت‌های این مدل پنجره دوجداره، قابلیت جهت بازشوی آن‌هاست. پنجره دوجداره تک حالته را به سادگی می‌توان به مدل پنجره دوجداره دو حالته تبدیل نمود.

پنجره دو جداره دو لنگه بازشو (فرانسوی)

این مدل پنجره دوجداره، دو لنگه‌ی مختلف دارد که از دو طرف باز می‌شوند. میان این دو لنگه هیچ ستون یا چیز اضافی وجود ندارد و فضای میان آن کاملاً خالی است که به معنای عایق نبودن این مدل پنجره دوجداره نیست. پنجره دو جداره دو لنگه بازشو به نوعی طراحی شده است که هم زیبایی منحصر به فردی داشته باشد و هم دارای کیفیتی بسیار بالا باشد.

از ویژگی‌های دیگر پنجره دوجداره دو لنگه بازشو فرانسوی، می‌توان به قابلیت نصب انواع مدل‌های تک‌ حالته و دو حالته بر روی آن اشاره نمود. می توان این پنجره‌ها را بر روی محورهای عمودی یا افقی باز کرد.

پنجره دو جداره مدل آکاردئونی

این مدل پنجره دوجداره بیشتر در انواع پنجره‌های بسیار عریض مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که عرض پنجر از سه متر بیشتر باشد، بهتر است از پنجره دوجداره آکاردئونی استفاده ‌شود. این پنجره‌ها زیبایی بسیار بالایی دارند.

پنجره دو جداره کلنگی

مدل پنجره دوجداره کلنگی، از انواع پنجره های یک جهت باز شو است که می‌توان جهت آن را تغییر داد. کاربرد این پنجره‌ها بیشتر برای حمام، سرویس بهداشتی، نورگیر و راه پله است.

پنجره دو جداره خلیجی

این مدل پنجره دوجداره بیشتر در پذیرایی استفاده می شود و علاوه بر ایجاد زیبایی بیرونی منحصر به فرد خارجی، فضای داخلی خانه نیز بزرگ‌تر به نظر می رسد. پنجره های دوجداره خلیجی را می توان با کنار هم قرار دادن ترکیبی از پنجره‌های ثابت و بازشو ساخت. این پنجره‌ها در کنار یکدیگر یک فضای قوسی چندضلعی زیبا را تشکیل می‌دهند.

پنجره دو جداره دایره‌ای (محوری)

پنجره های دو جداره دایره‌ای، به دلیل نوع طراحی پنجره دوجداره بسیار کمیاب‌ هستند و طراحی آن‌ها نیز مشکل است. البته جلوه‌های بسیار زیبا و خاصی به خانه و دکوراسیون آن می دهند. این نوع پنجره‌ها نیز بازشو هستند. مکانیزم بازشوی پنجره‌های دایره‌ای دوجداره بر روی یک محور قطری قرار دارد.

پنجره دو جداره کمانی

این مدل پنجره های دوجداره از مدل خلیجی زیباتر هستند. پنجره های دوجداره کمانی یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین انواع پنجره دوجداره روز دنیا هستند. این مدل پنجره دوجداره از افق دارای قوس است.

برخلاف پنجره خلیجی که با ایجاد زاویه‌های مختلف، حالتی دایره‌ای شکل را در پنجره به وجود می آورد، پنجره‌های کمانی خود دارای این قوس هستند. این پنجره‌ها را می‌توان به صورت تکی یا ترکیبی طراحی، نصب نمود. کاربرد این مدل پنجره دوجداره مانند پنجره دوجداره خلیجی، ایجاد یک فضای خارجی زیبا و بزرگتر نشان دادن فضای داخلی است.

پنجره دو جداره

پنجره دو جداره فولکس واگنی

این مدل پنجره دوجداره نسبتا گران قیمت است و دلیل آن نیز یراق‌آلات خاصی است که در آن استفاده می شود. مدل باز شدن پنجره دوجداره فولکس واگنی مانند درهای ون فولکس واگن است. این پنجره روی ریل‌ها تا ۴۵ درجه باز می‌شود و فضایی اشغال نمی کند.

دیگر ویژگی منحصر به فرد این پنجره‌ دو جداره، در مقایسه با پنجره دوجداره کشویی این است که در پنجره‌ های دوجداره کشویی اتلاف انرژی نسبتاً زیادتر است و از نظر زیبایی نیز معمولی هستند، اما پنجره دوجداره فولکس واگنی بسیار زیباتر و کارآمدتر از پنجره دوجداره کشویی است.

پنجره دو جداره مشهد پنجره مشهد گروه تولیدی کوبه صنعت پنجره دو جداره