پنجره مشهد

دسته بندی پنجره قطعات 

فریم پنجره

منظور از انواع مدل، جنس قاب یا فریم پنجره است. فریم‌ها در انواع چوبی، آهنی، آلومینیومی، آلوود، pvc و upvc در بازار موجود هستند.

شیشه پنجره

شیشه نور را از خود عبور می دهد و جلوی ورود آلودگی هوا و باران و برف و بسته به نوع آن، جلوی آلودگی صوتی را نیز می گیرد و در انواع تک‌جداره، دوجداره و هوشمند و… تولید می‌شود. امروزه شیشه دوجداره رایج‌ترین آن‌ها است.

پنجره مشهد

یراق آلات

وجود یراق‌آلات به نحوه باز و بسته شدن پنجره بستگی دارد. در مدل‌های کشویی، دوطرفه، کلنگی، محوری و… یراق آلات متفاوتی به کار برده می‌شود.

انواع پنجره

پنجره آلومینیومی

پروفیل‌های آلومینیومی، مصالحی بین پنجره‌های قدیمی چوبی و upvc امروزی هستند. این مدل از پنجره استفاده وسیعی داشت  ولی به مرور زمان برای رفع معایب آن، پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک وارد بازار شد. 

پنجره آلومینیومی ساده

اولین ویژگی قابل توجه پروفیل آلومینیومی وزن سبک آن است. این خصوصیت در حمل و نصب بسیار کمک کننده است. مورد بعدی، مقاومت و دوام بالای پنجره آلومینیومی در برابر شرایط جوی، رطوبت و باران می باشد. ویژگی دیگر پنجره آلومینومی، دید و چشم انداز بیشتر در فضاست، پروفیل آلومینیومی قابلیت ساخت فریم‌های کم‌حجم و نازک‌تری را به تولید کننده می‌دهد.

از ویژگی های منفی این نوع پروفیل هدر رفت انرژی است. در فصل زمستان، پروفیل پنجره‌ دمای بسیار پایینی دارد که باعث اتلاف انرژی داخل ساختمان خواهد شد.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

در ساخت پنجره ترمال بریک، تیغه‌های پلی‌آمید به هم متصل می‌شوند و حالت دوجداره را در پروفیل ایجاد می‌کنند که در نتیجه‌، پنجره‌ی عایق حرارت و صوت خواهد شد. به علاوه در استحکام و طول عمر پنجره نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت. البته قیمت نوع ترمال بریک از آلومینیوم ساده بالاتر است. 

انواع پنجره‌ کامپوزیتی

پنجره های کامپوزیتی نسل جدید پنجره‌ها هستند. با پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای شیمیایی وارد صنعت در و پنجره شد که نتیجه آن، تولید انواع پنجره‌ کامپوزیتی است که به نام های pvc و upvc ها در بازار موجود است.

کامپوزیت به معنی ترکیب است. در ساخت و تولید این مواد، از دو یا چند ماده ترکیبی استفاده ، به صورتی که با یکدیگر واکنش ندهند و ساختار خود را حفظ نمایند. این پروفیل از نظر بهبود عملکرد و به حداقل رساندن معایب پروفیل‌های قبلی کاملا قابل قبول است. به علاوه این که، استفاده از این نوع پنجره، باعث حفظ منابع طبیعی و عدم استفاده بی رویه از آن‌ می‌شود.

پنجره آهنی

تقریبا استفاده از پنجره‌ی آهنی منسوخ شده است. چون دارای مزایای کم و معایب زیادی است و پروفیل‌های بسیار کارآمدتری در بازار وجود دارند. 

مزایای پنجره آهنی

مقاوم در مقابل ضربه 

عدم تغییر شکل در برابر ضربه

قابلیت رنگ‌پذیری 

پنجره دو جداره مشهد

معایب پنجره آهنی

به مرور زمان و در مجاورت رطوبت و بارندگی دچار زنگ زدگی می‌شود.

وزن بالا که حمل و نصب پنجره را دشوار می‌کند و وزن کلی ساختمان نیز بالا می رود که باعث عملکرد نامناسب در برابر زلزله خواهد شد.

معمولا انطباق درستی با درزگیری ندارد و درزگیری نامناسب این نوع پنجره، باعث نفوذ آب به خانه در زمان بارندگی می‌شود.

پنجره های آهنی، عایق گرما نیست و باعث اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود.

با استفاده از شیشه دو جداره نیز، قسمت آهنی پنجره صدا و حرارت را عبور می‌دهد.

پنجره pvc و upvc

این نوع پنجره‌ها در صنعت ساختمان استفاده گسترده‌ای دارند. پروفیل‌های pvc و upvc مواد قابل بازیافتی هستند و باعث ایجاد آسیب به طبیعت و محیط زیست نمی شوند. در حالت کلی upvc مصالح بهبود یافته‌ی نوع pvc است، خاصیت انعطاف‌پذیر pvc را ندارد و همچنین عایق بهتری در برابر صدا و حرارت می باشد.

هر دوی این مصالح به عنوان یک پلاستیک قوی و سبک در صنعت استفاده می شود، در pvc با افزودن روان‌کننده، انعطاف خاصی ایجاد می‌شود که برای لوله‌کشی (فاضلاب، آبیاری و …) بسیار کاربردی خواهد بود، اما در upvc هیچ روان‌کننده‌ای اضافه نمی‌شود تا این ماده در نقش چوب و فلز بتواند بهترین پروفیل پنجره را تولید کند. 

مزایای پنجره pvc و upvc

قابلیت تولید در طرح‌ها و رنگ‌های دلخواه را دارد.

بهترین نوع عایق شناخته می‌شود و سرما و گرما را کاملا حفظ می‌کند.

در برابر حرارت انبساط و انقباض ندارد و این باعث باز و بسته شدن آسان می‌شود.

در برابر خوردگی، مواد شیمیایی و اشعه خورشید مقاوم است.

عمر بسیار بالایی دارد و نیازی به صرف هزینه سرویس و تعمیر ندارد.

سبکی آن نصب آسانی به همراه دارد و وزن ساختمان را بالا نمی‌برد.

مانع ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل ساختمان می‌شود.

قدرت مکانیکی و استحکام بالایی دارد.

جذب آب ندارند و برای استفاده در مناطق مرطوب کاملا مناسب است.

غیرقابل اشتعال است و در برابر حریق و آتش‌سوزی مقاومت بالایی دارد.

قابل شستشو می‌باشد.

هنگام طوفان و وزش باد سروصدا ایجاد نمی‌کند.

پنجره‌ی چوبی

پنجره‌ی چوبی قدیمی‌ترین نوع پنجره است. در گذشته دسترسی فراوانی چوب بوده و در اکثر خانه‌ها از همین مصالح برای قاب پنجره استفاده می‌شده است. البته این مدل پنجره در ساختمان‌های مدرن هم کار می شود و جلوه و اصالت خاصی به فضا می دهد. رنگ گرم و نوع بافت چوب، زیبایی خاصی دارد که  با  توجه به سبک دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد. 

مزایای پنجره چوبی

عایق صوتی است و مقاومت خوبی در برابر نور خورشید دارد.

چوب خاصیت رنگ‌پذیری دارد و امکان تولید در رنگ دلخواه وجود دارد.

چوب نارسانا است و این قابلیت باعث جلوگیری از اتلاف حرارت صورت و حرارت می شود.

قابلیت ساخت با شیشه دو جداره وجود دارد.

معایب پنجره چوبی

قابلیت نفوذ آب دارد و به دلیل تغییر حالت، استفاده از پنجره چوبی در نقاط مرطوب مناسب نیست.

چوب در برابر حریق و آتش‌سوزی بسیار ناایمن و خطرناک است.

مقاومت چوب در برابر ضربه کم است.

امکان نفوذ حشرات، موریانه و پوسیدگی چوب وجود دارد که با استفاده از یک لایه محافظ این خطر به حداقل خواهد رسید.

پنجره دو جداره

پنجره آلوود

یکی دیگر از انواع پنجره‌ های ترکیبی آلوودها هستند. آوود از ترکیب کلمات آلومینیوم و وود ساخته شده است و مواد استفاده شده در این پروفیل چوب و آلومینیم می باشد. در واقع این دو ماده مانند مکمل عمل می‌کنند و معایب یکی توسط دیگری برطرف می‌شود و در مجموع، مزایای محصول بالا می‌رود.

ترکیب این دو ماده به صورتی است که لایه خارجی توسط آلومینیوم پوشانده می‌شود تا در ارتباط مستقیم با شرایط جوی برف و باران و نور و … مقامت بالایی داشته باشد و لایه درونی از چوب است که تمام ویژگی‌های عایق حرارت بودن و زیبایی طبیعی را دارا می باشد.

مزایای پنجره آلوود

زیبایی و جلوه طبیعی

عایق مناسب در برابر حرارت به کمک لایه چوب

عایق صوتی

مقاومت در برابر رطوبت، نور و حشرات

مقاومت در برابر ضربه

پنجره مشهد پنجره دو جداره مشهد پنجره دو جداره