معرفی شرکت آکپا

شرکت آکپا ایران تولید کننده انواع پروفیل های اختصاصی آلومینیوم (نرمال و ترمال بریک) و رنگ کاری فلزات به روش های الکترواستاتیک (پودری)، دکورال و آنادایزینگ در سال 1387 در زمینی به مساحت 65000 متر مربع، واقع در شهرک سرمایه گذاری خارجی، با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت شرکت آکپای ترکیه به بهره برداری رسید.

شرکت آکپا ایران در زمره موفق ترین تولید کنندگان پروفیل های آلومینیومی در ایران است که با استفاده از گنجینه علمی و تجربی مدیران و اتکاء برسیاست مشتری مداری و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی توانسته در کوتاه ترین مدت، بیشترین حجم تولید پروفیل های اختصاصی آلومینیوم کشور را به خود اختصاص دهد، به طوری که امروزه شاهد افزایش 700 درصدی توان تولید نسبت به زمان بهره برداری هستیم. ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی همواره یکی از ارکان مدیریت سیستم کیفیت شرکت آکپا ایران می باشد، لذا این شرکت با استقرار و پیاده سازی دستورالعمل ها و روش های اجرایی لازم، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ملی ایران، گواهینامه فنی در زمینه تولید پروفیل های آلومینیومی حرارت شکن از مرکز تحقیقات وزارت راه، مسکن و شهرسازی از سال 1391 الی 1402 و گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت به شرح ذیل گردیده است؛

ISO 9001:2015 - ISO 14001:2015 - ISO 45001:2018 - ISO 10002:2018 - ISO 10004:2018 - ISO 50001:2011 - 5S - CE

مشتری مداری یکی از اصلی ترین سیاست های شرکت آکپا ایران بوده و همواره توجه خود را به حمایت از مصرف کنندگان معطوف نموده است.

پنجره آلومینیوم آکپا

آشنایی بافرایند تولید

1. شات بلاست 

2. واحد طراحی و قالب خانه

3.پرس اکسترود1800 و 1600

مراحل ساخت ساخت قالب اکستروژن آلومینیوم پس از تایید نقشه مقطع پروفیل شامل مجموعه ای از که به ترتیب:

۱: طراحی به کمک نرم افزار

۲: برش فولاد

۳: تراشکاری

۴: ماشین کاری با استفاده از سی.ان.سی

۵: سخت کاری

۶: وایرکات

۷: اسپارک

۸: تنش گیری

۹: سنگ کاری

۱۰: فیلرکاری و در نهایت  آماده سازی نهایی و پرداخت روی قالب برای تولید می باشد.

گروه تولیدی آکپا ایران برای عملیات اکستروژن پروفیل آلومینیوم در جهت هر نوع کاربرد با سطوح مقاطع مختلف آمادگی مشاوره و ارایه خدمات تا تولید نهایی را دارد.

اکسترود به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد.

در اکسترود مستقیم قالب در نوک دستگاه به صورت ساکن نگه داشته شده و رام متحرک می باشد و به شمش نیرو وارد می کند.

در اکسترودغیر مستقیم بیلت ساکن بوده در حالی که مجموعه قالب در رام قراردارد و با حرکت رام در برابر بیلت فلز در قالب جاری می شود

این فرآیند را می توان بر حسب دما به اکستروژن سرد و اکستروژن گرم نیز تقسیم بندی کرد:

اکستروژن سرد به نوعی از فرآیند های شکل دهی سرد اطلاق می شود که ماده ای اولیه به شکل میله، مفتول برای تولید قطعات کوچکی مانند بدنه های شمع اتومبیل، محورها،قوطی کنسرو واستوانه های توخالی و….به کار گرفته شود. در حقیقت قطعاتی که دارای تقارن محوری، دقت ابعادی و پرداخت سطحی خوب هستند، مناسب ترین وارزانترین روش برای تولید آنها،اکستروژن می باشد.

اکستروژن گرم

این فرآیند جهت تولید محصولات فلزی نیمه تمام با طول تقریبا زیاد و مقطع ثابت مانند انواع پروفیل های توپر وتوخالی، متقارن و غیرمتقارن آلومینیومی، مسی، فولادی و آلیاژهای آنها به کار گرفته می شود. از دلایل عمده بکارگیری فرآیند اکستروژن گرم، کاهش تنش سیلان ماده ناشی از کرنش سختی می باشد. در حقیقت از طریق گرم کردن شمش اولیه، مشکل دست یابی به فشارهای بسیار بالا رفع می گردد.

4. استریج، تستر و عملیات حرارتی (ایجینگ)

5.خطوط ترمال بریک

6.خطوط رنگ و الکترواستاتیک و دکورال

7.خطوط تولید و براش پروفیل آلومینیوم

8.تامین مواد اولیه

9.خط انادیزاینک

10.آزمایشگاه کنترل کیفیت

11.خطوط بسته بندی و لیبل زنی

12.انبار محصول

پنجره دوجداره 

پنجره و درب دوجداره ساختاری دولایه و عایق دارند و در انواع آلومینیوم و UPVC تولید می شوند. هدف از ساخت این درب و پنجره ها؛ حفظ انرژی محیط، کاهش هزینه ها و جلوگیری از ورود آلودگی های صوتی و گرد و خاک است، برای این منظور از هوای خشک، گاز آرگون یا گاز کریپتون به عنوان عایق بین دو جداره شیشه استفاده می شود.

دسته بندی این درب و پنجره ها براساس نوع چهارچوب و مصالح به کار رفته در آنها صورت گرفته ست. علاوه بر چهارچوب، نوع شیشه استفاده شده برای درب و پنجره های دوجداره در میزان عایق بودن آنها موثر خواهد بود.

شیشه هایی که در ساخت درب و پنجره های دوجداره استفاده می شود، از نوع فلوت، سکوریت، لمینت دو جداره و غیره هستند. ضخامت این شیشه ها حدودا 3 تا 10 میلیمتر است. طول عمر درب و پنجره های دو جداره در تجهیزات ساختمانی علاوه بر کیفیت مصالح بکار رفته، به محل نصب و شرایط جغرافیایی محیط نیز بستگی دارد.

درب و پنجره دوجداره UPVC

یوپی‌وی‌سی (به انگلیسی: UPVC) مخفف کلمات (Unplasticized PolyVinyl Chloride) شکل سخت‌شدهٔ پلی وینیل کلراید است. در طراحی درب و پنجره UPVC دوجداره به ظرافت و دوام بالای آنها توجه شده است. این درب و پنجره ها با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری زیادی دارند، بنابراین برای محیط هایی با وضعیت جوی متغیر مناسب هستند.

درب دوجداره UPVC به همراه یراق و قفل سوییچی، برای بالکن و سرویس بهداشتی استفاده می شود. روی این نوع درب و پنجره ها برای جلوگیری از ورود حشرات، می توان انواع رولینگ، پلیسه و مگنت توری نصب کرد. پارتیشن دو جداره UPVC نیز در مکان هایی مانند سونا و استخر کاربرد دارد.

پنجره آکپا

انواع درب و پنجره دوجداره

معماری ساختمان و نوع نما از جمله مواردی هستند که مدل درب و پنجره های دوجداره و نوع نصب آنها را تعیین می کند. مواردی که در ادامه ذکر می شود، بیشتر برای پنجره های دوجداره در انواع آلومینیوم و UPVC استفاده می شوند:

درب و پنجره دوجداره کلنگی

درب و پنجره دوجداره کمانی

درب و پنجره دوجداره کشویی

درب و پنجره دوجداره روکش لمینت

درب و پنجره دوجداره تک حالته

درب و پنجره دوجداره دو حالته

درب و پنجره دوجداره رنگی

درب و پنجره دوجداره حفاظ دار

درب و پنجره دوجداره بالکنی

درب و پنجره دوجداره دو لنگه بازشو

درب و پنجره دوجداره آکاردئونی

درب و پنجره دوجداره با جاکولری

درب و پنجره دوجداره خلیجی

درب و پنجره دوجداره ثابت